23 Eylül 2016 Cuma

SAÇ BAKIM RUTİNİM

          

          Merhaba kızlar,

          Bugün sizlere uzun zamandır uyguladığım benim için mucizevi olan saç bakım tarifimi vericem. Sonuçlarınıda en alttaki fotoğraflarda görebilirsiniz.






          Mevsim değişikliklerinde çoğumuzun saçları dökülmeye başlar. Bu tarif saç derisini çok iyi nemlendiriyor,besliyor,dökülmesini azaltıyor,dolgunlaştırıyor.




          Tarifimizin ana maddesi pakmaya, bildiğimiz hamur işlerinde kullandığımız yaş maya. Saçınızın miktarına ve uzunluğuna göre sayısını belirlemek size kalmış.Benim saçıma iki tane yeterli oluyor ama bugün yoğun bir bakım yapmayı düşündüğüm için dört tane kullanmak istedim.


  •  4 adet yaş pakmaya (saçın sağlıklı uzaması için gereken tüm vitamin ve minarelleri içerir)
  • 1/2 çay kaşığı çam terebenti yağı (saç köklerini besler.Kepeğe karşı etkilidir.)
  • 1/2 çay kaşığı lavanta yağı (Anti bakteriyel ve anti fungal dir.Tek başına saçı sertleştirir. badem yağı ile kullanılması öneriliyor. )
  • 1/2 çay kaşığı susam yağı (Saçın güçlenmesine yardımcı olurken aynı zamanda saçın daha sağlıklı olmasına yardımcı olur. Son derece besleyicidir. Saçların beyazlamasını geciktirir.)
  • 1/2 çay kaşığı badem yağı (Saçlar,kaç ve kirpikler üzerine olan etkisini bilmeyen yok zaten)
  • 1/2 çay kaşığı çörekotu yağı (Saçtaki yağlanmayı azaltır. Saç çıkmasında ve güçlenmesinde etkilidir.)
  • çok az ılık su
  • streç film
          Tabi bu yağların yanına hindistancevizi yağı,zeytin yağı... gibi aklınıza gelebilecek her türlü yağı ekleyebilirsiniz. Bu tür yağların saçlara iyi geldiği kanısındayım.Tabi ilk uygulamada mucize beklememek lazım. Cilt bakımında olsun, saç bakımında olsun devamlılık ve süreklilik önemli. Zamanla faydalarını fark edeceksiniz.Çiceğe bile su vermezseniz solup kurur dimi.









          Toplamda bir yemek kaşığı kadar yağ katmış oluyoruz. Hepsini güzelce karıştırıyoruz. Burada karışımın kıvamını tutturmak çok önemli. Ne katı olacak ne de sulu.
Katı olursa saç diplerinize masaj yaparak uygulamada zorlanırsınız. Sulu olursa yanaklarınızdan, boynunuzdan, ensenizden akar. Kıvamı kek hamurundan biraz koyu yani krem kıvamında olması gerekiyor.Bu yüzden karıştırırken ılık suyu damla damla ekliyorum. İlk bir kaç denemenizde ayarlayamayabilirsiniz. Sonra eliniz alışıyor.Saçlarınızdan akmayacak kıvamı yakaladığınızda saçlarınıza masaj yaparak uygulayın.30-45dk beklemeniz yeterli oluyor ama süreyi ne kadar uatırsanız o kadar iyi. Saçlarınızı hava almayacak şekilde streç film ile iyice kapatın. Ben bugün 3 saat evde böyle dolaştım.Bu arada işinizi yapın, kitap okuyun ama saçınızı unutup komşuya falan gitmeye kalkmayın. İyice sıkılınca duşunuzu alın.




          Duşunuzu almadan önce saçınızı önce vücudunuza değdirmeden güzelce yıkayın. Mayalar iyice aksın.Sonra kullandığınız şampuan ile güzelce yıkayın.Pırıl pırıl, hacimli daha az dökülen saçlarınız ile ışıldayın.

          Ben bu bakımı haftada bir yapmaya çalışıyorum. Siz ister ayda  bir isterseniz iki haftada bir yapın. Benim saçların çok ince telli ve genetik olarak az olduğu için haftada bir yapmaya çalışıyorum.



          Uzun zamandır yaptığım bu saç bakımının faydalarını sizlerinde görmesini istediğim için yeni çıkan minik minik saçlarımıda fotoğraflandırmaya çalıştım. Umarım sizlerde yararını görürsünüz.

          İyi günler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder